کامل Cherubin سینما نمایش کارگردانی سرمایه گذاری

کامل Cherubin: سینما نمایش کارگردانی سرمایه گذاری فیلم موج کوتاه سریال نمایش خانگی محمود فلاح

گت بلاگز اخبار پزشکی مصرف بیش از اندازه قندها با بدن چه می‌کند؟

امروزه شاهد زیاد کردن روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم. به تدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند، کارخانجات مواد غذایی نیز روزبروز محصولات شیر

مصرف بیش از اندازه قندها با بدن چه می‌کند؟

مصرف بیش از اندازه قندها با بدن چه می کند؟

عبارات مهم : انواع

امروزه شاهد زیاد کردن روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم. به تدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می کند، کارخانجات مواد غذایی نیز روزبروز محصولات شیرین تری به بازار روانه می کنند و این سیکل معیوب پیوسته در حال چرخش است.

به گزارش ایسنا، عادت کردن ذائقه به مواد شیرین که به طور معمول از دوران کودکی شروع می شود، عوارض متعددی نظیر اضافه وزن، چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان را به دنبال دارد. قند و ترکیبات حاوی قند، کالری زیادی جهت بدن تامین می کنند، ولی متاسفانه فاقد مواد مغزی مورد نیاز هستند. بنابراین باید سهم ناچیزی از انرژی دریافتی روزانه را تشکیل دهند.

مصرف بیش از اندازه قندها با بدن چه می‌کند؟

باید توجه کرد که انواع مختلفی از قندها به طور طبیعی وجود دارند که مشمول بر گلوکز، فروکتوز، لاکتوز، مالتوز و سوکروز هستند. بعضی از انواع قندها به طور طبیعی در میوه ها و سبزی ها و سایر مواد غذایی یافت می شوند؛ مانند گلوکز، فروکتوز و لاکتوز. بسیاری از مواد غذایی که مصرف می شوند دارای شکر افزوده هستند و این نوع شکر جهت زیاد کردن طعم به محصولاتی که در کارخانه ها یا در منزل تولید می شوند، افزوده می شوند. بااهمیت ترین منابع شکر افزوده، نوشابه های گازدار، ماءالشعیر، آب میوه های صنعتی، شیر و ماست با طعم میوه، شیر کاکائو، شیر شکلات، بستنی، انواع کیک و شیرینی و شکلات ها هستند. در حقیقت شکر افزوده به عنوان عامل مهم در بروز پرسشها سلامت معرفی شده است است.

باید بدانیم که مصرف زیاد قند و شکر و مواد شیرین موجب اضافه وزن و چاقی می شود. بنابراین جهت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، کل قند و شکر مصرفی در برنامه غذایی روزانه باید کمتر از شش قاشق چای خوری باشد. این مقدار مشمول بر قند پنهان در مواد خوراکی مانند عسل، مربا، بستنی، نوشابه و آب میوه، شیرینی و شکلات هم می شود. مصرف زیاد قند، شکر و مواد شیرین خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را زیاد کردن می دهد.

امروزه شاهد زیاد کردن روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم. به تدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند، کارخانجات مواد غذایی نیز روزبروز محصولات شیر

با توجه به ارتباط مستقیم بین مواد قندی و شیرین با زیاد کردن خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی – عروقی و فوت و میر ناشی از آن، کمتر از ۱۰ درصد کل انرژی دریافتی روزانه باید از قندهای راحت (قند و شکر) تامین شود. جهت دستیابی به این توصیه مهم، زنان در روز نباید بیش از ۱۰۰ کالری (شش قاشق چای خوری) و مردان نباید بیش از ۱۵۰ کالری (۹ قاشق چای خوری) شکر مصرف کنند. منظور از این میزان، شکر استفاده شده است در کل مواد غذایی مصرف شده است در طول روز است.

باید بدانیم که مصرف زیاد قند، شکر و مواد شیرین خطر مبتلا شدن به سرطان را زیاد کردن می دهد. مقادیر زیاد قند و شکر سمومی را در بدن تولید می کند که باعث زیاد کردن خطر مبتلا شدن به سرطان مخصوصا سرطان پانکراس می شود و وجود مقادیر بسیار زیاد قند در خون مانند آنچه در دیابتی ها مشاهده می شود، باعث تخریب سلول ها خواهد شد. همچنین مصرف زیاد قند، شکر و مواد شیرین خطر مبتلا شدن به دیابت نوع دو را زیاد کردن می دهد. مصرف بیش از حد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می کند و موجب ابتلای فرد به بیماری دیابت و یا انباشه شدن چربی در کبد می شود.

از طرفی باید به منابع پنهان قند در مواد غذایی توجه کنید. انواع سس ها، قهوه های فوری، نوشابه های گازدار، آب میوه های صنعتی، کمپوت ها، انواع شیرینی، شکلات و دسرهای آماده حاوی مقادیر زیادی قند هستند.

مصرف بیش از اندازه قندها با بدن چه می‌کند؟

بنابر اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، باید توجه داشته باشیم که مصرف زیاد قند و شکر و مواد شیرین موجب پوسیدگی دندان ها می شود. بنابراین جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان مصرف مواد قندی و شیرین را کم کردن دهید؛ چراکه میکروب های موجود در دهان از قند موجود در مواد قندی و شیرین استفاده کرده و آن را به اسید تبدیل می کنند و این اسید مینای دندان را حل کرده و پوسیدگی شروع می شود. مواد شیرین و چسبنده مانند شکلات، پاستیل و تافی اثرات تخریبی بیشتری روی دندان ها دارند. باید به کودکان بیاموزیم که بعد از مصرف مواد قندی و شیرین، دهان خود را با آب شست وشو دهند.

چند توصیه کلیدی

– حتما برچسب مواد غذایی را بخوانید و غذاهای با درصد کم قند را گزینش کنید.

امروزه شاهد زیاد کردن روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم. به تدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند، کارخانجات مواد غذایی نیز روزبروز محصولات شیر

– از میوه های تازه به جای شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده استفاده کنید.

– نوشیدنی های بدون شکر و یا کم کالری مانند دوغ، آب و آب میوه های طبیعی بدون قند افزوده به جای نوشابه های گازدار خریداری کنید.

مصرف بیش از اندازه قندها با بدن چه می‌کند؟

– از کیک های تهیه شده است از غلات کامل یا نان شیرینی هایی که قند بسیار کمتری در آنها به کار رفته است جایگزین کیک های خیلی شیرین استفاده کنید.

واژه های کلیدی: انواع | شکلات | شیرینی | شیرینی | مبتلا شدن | مواد غذایی | برنامه غذایی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs